اخر الأخبار

كلمات مهرجان اخر جواب لعلم مصر ابو شوق | جوبا

   


ــــــــــــــــــــــ مهرجان اخر جواب ــــــــــــــــــ
غناء | ابو الشوق
كلمات | الشاعر ـ ابو بطة ـ جنة

ــــــــــــــــــــ الكلمات ـــــــــــــــــــــ

حكاية بنت وحبيبها
كان حالف انه ما يسبها
عاشو مع بعض اجمل سنين
بس الفراق قام قتلها
وبعد حب سنين كتير
سهر وعشق وحب كبير
الحب كان ساكن جواهم
والعمر قصدهم كان جميل
كانت تشوفو بتتوهم 
الضحكه فيها بتترسم
وهو كان يتوه في عنيها
يفرح لما بتبتسم
وفجاء أتصدمت في حبها
مش عايزك تاني قالها
نزلت بحور دموع في عنيها 
كلامو ده كسر قلبها
تصرخ وراح فين أتفاءنا
مش هنكمل بقيت حياتنا
ومش هنبعد يوم عن بعض
ونفضل سوا لحد ممتنا
قالها من حبك انا مليت
خلاص زهقت انا واستكفيت
مش هننفع تاني لبعض
ابعدي عني وانسي يريت
مكسوره يعيني ومين يداويها
والانهيار أستولا عليها
مش متخيله الحياه من غيرة
وخدعها بكل كلامو بيها
عددت ايام مرت شهور
عايشة حياتها قلبها مكسور
بتحاول تفرح وداري
لكن قلبها ده اصبح بور بور
كلمها اعز صاحب ليه
قالتلو عايز مني ايه
قالها ليكي معايا امانة 
معايا جواب لازم تشوفيه
قالتلو نظري في صحبك خاب
من قلبي شيلتو مات وغاب
قالها طب ممكن نتقابل
عشان اديلك الجواب
راحت تقابلو قلبها موجوع
كانت فكراها فرصة رجوع
مسكت الجواب قامت فتحاه
والورقة دابت م الدموع
مكتوب فيها اصعب كلام
اشتقت ليكي بعد السلام
وحشاني جدا يا حبيبتي
اتمني انك تكوني تمام
قولت كرهتك وعمر م أقدر
أدام صورك انا كنت بسهر
بعدك ده كان خوف عليكي
اصل كنت مريض بكنسر
كنت معاكي م الفرحة بطير
كنت ديما عليكي بغير
كنتي دنيتي واملي 
بس الموت ملهوش كبير
من فترة عرفت بالنهايه
مرديتش انجرحك معايا
بجد انا حبيتك وعشقتك
انتي كنتي كل مونايا
ألبسي الابيض عليا
متعيطيش يانور عينيا
بكرة في الجنة هنتقابل 
والله يسعدك في الدنيا ديا
 ـــــــــ لتحميل المهرجان ـــــــــ

http://gestyy.com/w2u5nN

ليست هناك تعليقات